Vraag en antwoordSaskia

Vragen? Vind hier je antwoorden!

Wil je weten hoe je de vrolijkste sokken bij je thuis kunt krijgen? Hoe je te gekke sokken cadeau kunt geven? Hoe je zelf je eigen sokken kunt ontwerpen? Of hoe je je sokken het beste kunt wassen? Voor al je sokkenvragen kun je bij ons terecht!  Hieronder vindt je een overzicht:

1. Bestellen
2. Betalen
3. Bezorgen
4. Retourneren
5. Het lang mooi houden van je sokken

1. Bestellen

Je overweegt een bestelling bij ons te plaatsen. Wat leuk! We zien je graag als klant in onze webshop 🙂

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats het product van je keuze in de winkelmand door op de ” in winkelmand ” knop te klikken. Klik vervolgens op “winkelmand bekijken” om je je bestelling te zien. Voeg extra producten toe uit de winkel, of  klik op “Doorgaan naar afrekenen” om te gaan betalen. Vul je gegevens in en doorloop de stappen. Pas als je op de knop “Bestelling plaatsen” drukt is je bestelling definitief. Als je boven de €35, bestelt, vergeet dan niet de knop ‘gratis verzending’ aan te klikken!

Hoe zie ik of een product op voorraad is?

Als je op het product van je keuze klikt, kun je de maat selecteren. Bij elke maat is aangegeven of het product op voorraad is. Wanneer het er twee of minder zijn, wordt dit ook aangegeven. Bij producten die niet op voorraad zijn wordt de melding ‘uitverkocht’ gegeven.

Waarom blijft de teller steken als ik meer producten wil selecteren?

Je kunt niet meer producten selecteren dan wij op voorraad hebben. Dat betekent dat de teller in sommige gevallen niet verder op kan lopen. Op deze manier weet je meteen waar je aan toe bent. En hoeven we je na het plaatsen van een bestelling niet teleur te stellen met mogelijk langere levertijden. Mocht je een langere levertijd niet erg vinden en het product toch willen bestellen, neem dan contact met ons op via de klantenservice.

Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres? (cadeautip)

Ja, dit is mogelijk. Bijvoorbeeld als je sokken cadeau wilt geven aan iemand. Hiervoor hebben wij ook de optie om het als cadeau te laten verzenden, met als je dat wilt een persoonlijke boodschap erbij. Tijdens het bestelproces kun je bij het invoeren van je persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. De factuur zal naar het opgegeven e-mailadres worden gestuurd. De levering zal dan geen pakbon bevatten, zodat de ander niet de prijs kan zien.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Dit is helaas niet mogelijk. Omdat wij een webwinkel zijn hebben we geen fysieke winkel waar je producten kunt bekijken of je bestelling op kunt halen.

Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

Je ontvangt direct een orderbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Als je de order meteen betaalt, ontvang je ook direct de factuur.

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Het is mogelijk om een bestelling te wijzigingen of te annuleren. In dat geval kun je het beste een e-mail sturen naar onze klantenservice. Geef hierbij aan of het een wijziging betreft en wat je dan graag gewijzigd wilt hebben. Een annulering is ook mogelijk, zolang wij de sokken nog niet verzonden hebben. Als wij de sokken al verzonden hebben, kun je ze na ontvangst terugsturen. Gebruik daarbij het formulier dat als bijlage is toegevoegd aan onze algemene voorwaarden.

Kan ik een product bestellen dat niet (meer) op jullie website staat?

Dit is afhankelijk van het type product. Voor sommige soorten kunnen wij een nalevering aanvragen, waardoor het misschien toch mogelijk is. Andere producten kunnen misschien niet meer leverbaar zijn. Het beste kun je voor deze vraag een e-mail sturen naar onze klantenservice.

2. Betalen

Om vrolijke sokken te kunnen maken, hebben we een kleine bijdrage van je nodig. Tenzij je de sokken cadeau krijgt natuurlijk! Dan kun je onderstaand stukje vrolijk overslaan.

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

Je kunt kiezen uit onderstaande betaalmethodes.
– Overboeking: Veilig vanuit je eigen bank het bedrag overboeken
– Bitcoin: Veilig betalen voor je aankopen met Bitcoins (dan weet je zeker dat je er iets leuks voor krijgt)
– Creditcard: Veilig achteraf betalen. Via sommige creditcards zijn je aankopen nog verzekerd ook
– iDEAL: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Nederlandse bank
– PayPal: Veilig betalen via je PayPal account
– Bancontact/ Mister Cash: Ook onze Belgische klanten kunnen hiermee veilig betalen

Op dit moment werken wij nog aan het mogelijk maken van meerdere betaalmethodes. Als je vragen hebt over de mogelijkheden voor andere betaalmethodes kun je een e-mail sturen naar onze klantenservice.

Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?

Dit is afhankelijk van de betaalmethode die je kiest. Bij directe betaalmethoden, zoals Creditcard en Ideal, wordt de bestelling direct definitief gemaakt. Hierdoor kunnen wij sneller verzenden. Als je kiest voor een overboeking, zal de bestelling in de wacht komen te staan totdat het bedrag door ons is ontvangen. Dit zal langer duren dan de directe betaalmethoden.

Waarom zie ik de naam ‘Stichting Mollie Payments’ staan bij mijn betaling?

Om een veilige omgeving te kunnen garanderen voor het betalen van je bestelling, maken wij gebruik van een ‘payment service provider’. In ons geval is dat Mollie. Zij zorgen ervoor dat de betaling veilig verwerkt wordt en dat je hiervoor uit verschillende betaalmogelijkheden kunt kiezen. Zie voor meer informatie de website van Mollie.

Hoe werkt betalen via Overboeking?

Je kiest in het bestelproces voor ‘Overboeking’. Als je op ‘bestelling plaatsen’ klikt, wordt je bestelling definitief en zal je op het opgegeven e-mailadres een e-mail ontvangen. Omdat Soque onderdeel is van Pakjesvakjes, zal de e-mail onder deze naam in je mailbox verschijnen. In de e-mail staan de betalingsgegevens die je in moet vullen als je in de beveiligde omgeving van je bankrekening zit. Het bedrag maak je over naar onze tussenpersoon Mollie. Vanuit Mollie ontvangen we een bericht dat het bedrag is overgeboekt, waarna we je bestelling zullen verzenden. Dit duurt afhankelijk van het tijdstip van je overboeking een of twee werkdagen.

Hoe werkt betalen via Bitcoin?

Je kiest in het bestelproces voor ‘Bitcoin’. Vervolgens doorloop je het proces en klik je op ‘bestelling plaatsen’.

Hoe werkt betalen via Creditcard?

Je kiest in het bestelproces voor ‘Creditcard’. Vervolgens kun je de bank van je keuze selecteren en klik je op ‘bestelling plaatsen’. Hierna zal je omgeleid worden naar de beveiligde omgeving van je eigen bank. Voer de instructies van jouw bank uit, dit kan per bank verschillen. Als de betaling gelukt is, kunnen wij je bestelling klaarmaken voor verzending.

Hoe werkt betalen via iDEAL?

Je kiest in het bestelproces voor ‘iDEAL’. Vervolgens kun je de bank van je keuze selecteren en klik je op ‘bestelling plaatsen’. Hierna zal je omgeleid worden naar de beveiligde omgeving van je eigen bank. Voer de instructies van jouw bank uit, dit kan per bank verschillen. Als de betaling gelukt is, kunnen wij je bestelling klaarmaken voor verzending.

Hoe werkt betalen via PayPal?

Je kiest in het bestelproces voor ‘PayPal’. Vervolgens doorloop je het Pay-Pal proces en klik je op ‘bestelling plaatsen’. Wij ontvangen vrijwel meteen bericht dat je betaling ontvangen is en kunnen hierna je bestelling in orde maken.

Hoe werkt betalen via Bancontact / Mister Cash?

Je kiest in het bestelproces voor ‘Bancontact / Mister Cash’. Vervolgens doorloop je proces en klik je op ‘bestelling plaatsen’.

3. Bezorgen

Goed nieuws, de betaling is gelukt en je bestelling geplaatst. Maar wanneer kun je je fantastische sokken nu bij jou op de deurmat verwachten?

Hoe ontvang ik mijn bestelling?

Dit is afhankelijk van de grootte van je bestelling. De meeste bestellingen zullen door de brievenbus passen. Je kunt eventueel ook voor de cadeauverpakking kiezen. Een los paar leveren wij in een zogenaamde ‘postzak’. Hierin is het beschermd tegen weer en wind. Grotere bestellingen worden als ‘brievenbuspakje‘ geleverd. Als de bestelling groter is, zullen wij deze als pakketje verzenden. In dat geval wordt het aan de deur afgeleverd.

Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

Omdat de bestelling in de meeste gevallen door de brievenbus past, ben je bij ons goedkoper uit dan bij andere webwinkels. De bezorgkosten zijn bij ons €3,95. Bestel je voor meer dan 35 euro, dan verzenden wij je bestelling gratis!

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Wij zullen je sokken binnen 24 uur na het plaatsen van je bestelling verzenden. Dus vaak heb je je sokken morgen al in huis! Je kunt hem in ieder geval de dag na de eerstvolgende werkdag verwachten. Hierbij zijn wij wel afhankelijk van bezorging door PostNL. Daarom kan het misschien voorkomen dat je iets langer moet wachten op je bestelling. Dit kan bijvoorbeeld zijn als je in het weekend besteld. Omdat PostNL op maandag niet levert zul je dan je pakketje op dinsdag ontvangen.

Wat gebeurt er wanneer ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?

Door ons voorraadbeheer systeem voorkomen we verschillende levertijden. Mocht dit onverhoopt toch een keer gebeuren, dan wachten we tot de bestelling compleet is. Zodat we deze in één keer aan je kunnen verzenden. Wil je een product liever eerder ontvangen, plaats dan twee afzonderlijke bestellingen.

Wie levert mijn bestelling?

Je bestelling wordt geleverd door PostNL. Dit vinden bij een goede en betrouwbare partner. Kijk voor de bezorgdagen- en tijden op de website van PostNL.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

De meeste bestellingen zullen door de brievenbus passen. Hierdoor is het niet nodig om thuis te zijn voor de bestelling. Wanneer wij de bestelling als pakket verzenden, kan het voorkomen dat je niet thuis bent tijdens de bezorging. De chauffeur kan er dan voor kiezen om het pakket op een andere dag opnieuw aan te bieden, deze bij de buren af te geven, of naar een ophaalpunt te brengen. Zie voor de mogelijkheden de website van PostNL.

Is het mogelijk om een bezorgafspraak te maken?

Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. Wij zijn hierbij afhankelijk van de chauffeursroute van PostNL.

4. Retourneren

Je hebt fantastische sokken ontvangen! Maar helaas, de verkeerde maat. Of je vind een ander paar nét even iets leuker. Dat is bij Soque geen probleem. Je kunt je sokken bij ons gewoon ruilen. Tenzij je er de marathon op gelopen hebt 🙂

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Het kan voorkomen dat je de verkeerde maat bestelt hebt, of een vergissing hebt gemaakt. Wanneer je niet 100% tevreden bent over je bestelling, is het mogelijk om deze aan ons te retourneren. Hiervoor geldt een bedenktermijn van 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen. Je maakt dan gebruik van je herroepingsrecht. Meer informatie hierover vind je in onderstaande vragen en in onze algemene voorwaarden.

Hoe maak ik gebruik van het herroepingsrecht?

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons schriftelijk, per post of e-mail, op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van ons modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Het modelformulier vind je in de bijlage van onze algemene voorwaarden.  Klinkt spannend, maar een e-mail naar onze klantenservice is vaak al voldoende.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Als je het product aan ons terugstuurt, vergoeden wij de aankoopprijs van je bestelling, inclusief de bezorgkosten. De kosten voor het terugsturen van het product (retourneerkosten) vergoeden wij niet. Zodra wij de sokken weer ontvangen hebben, betalen wij het bedrag terug via de betaalmethode die je gekozen hebt. Of we vragen je je rekeningnummer door te geven en storten het terug. Geen punt!

Kan ik een deel van mijn bestelling retourneren?

Het is ook mogelijk om een gedeelte van je bestelling terug naar ons terug te sturen. Bijvoorbeeld als je voor een paar sokken de verkeerde maat besteld hebt. Als je een gedeelte van de producten terugstuurt, vergoeden wij de aankoopprijs van de aan ons teruggestuurde producten.

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

Sokken zijn een persoonlijk product. Je kunt je bestelling daarom alleen retour sturen als je deze op een goede manier hebt behandeld. Als de sokken bijvoorbeeld gedragen zijn, kunnen wij deze niet meer accepteren. Het is daarom belangrijk dat ze nog in de originele verpakking zitten. Na ontvangst van het product heb je 14 dagen de tijd om het te bekijken. Mocht je niet 100% tevreden zijn, dan kun je het binnen deze periode aan ons terugsturen.

Hoe stuur ik mijn artikelen retour?

Zorg ervoor dat je de sokken in de originele verpakking aan ons terugstuurt. Je kunt hier onze adresgegevens vinden.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer je een product retour stuurt wordt dit binnen 5 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer wij de retour hebben verwerkt. Het bedrag dat je terug krijgt zal zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen terugbetaald worden via de betaalmethode die je gekozen hebt, of teruggestort worden op je rekeningnummer.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Neem contact op met de klantenservice, dan proberen wij je verder te helpen.

Waar kan ik een klacht uiten?

Heb je een klacht over een artikel, onze dienstverlening of over (de bezorging van) je bestelling?
Voor het aanmelden van een klacht geldt een andere procedure dan voor retourneren van artikelen. Wij vragen je om de klacht zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee maanden na het plaatsen van je bestelling, aan ons kenbaar te maken. Dit kan per post of per e-mail, gericht aan onze klantenservice.

We reageren binnen 14 dagen inhoudelijk op je klacht en zullen, in overleg met jou, het probleem zo snel mogelijk oplossen. Wanneer je de klacht aan ons kenbaar maakt, vragen wij je het factuurnummer en je telefoonnummer (geef ook aan op welk tijdstip je bereikbaar bent) te vermelden, zodat wij contact met je op kunnen nemen. We hanteren een maximum reactietermijn van 5 werkdagen.

5 Het lang mooi houden van je sokken

Je wilt je vrolijke sokken natuurlijk zo lang als mogelijk mooi houden! Hieronder vind je tips hoe je dat het beste kunt doen.

Hoe kan ik mijn sokken het beste wassen?

OK, je kunt niet 3 dagen op dezelfde sokken lopen (hoewel er figuren zijn die het doen). Dus wassen is onvermijdelijk. Maar hierdoor slijten je sokken dan wel weer. Met de volgende tips houdt je ze langer goed:

1. Was ze binnenste buiten
2. Was je sokken op 30 graden
3. Gebruik niet teveel waspoeder
4. Vloeibaar wasmiddel in plaats van poeder
5. Gebruik geconcentreerde wasverzachter
6. Stop je sokken niet in de droger!
7. Hou van je sokken 🙂

Lees voor extra informatie ons blog met 8 tips om je sokken te laten stralen!

Hoe voorkom ik gaten in mijn sokken?

Gaten in je mooie sokken, eeuwig zonde! Je kunt ze voorkomen door ervoor te zorgen dat:
1. Je teennagels goed geknipt zijn
2. Je niet te strakke schoenen draagt,
3. Maar ook niet te losse schoenen
4. Dat je je sokken niet te heet wast en niet in de droger stopt
5. Wissel links en rechts eens om 🙂

Lees voor extra informatie ons blog met 5 tips om gaten in je sokken te voorkomen!